wtorek, 30 września 2014

Fistaszkowy krem kakaowy

Ten przepis został zainspirowany podwójnie. Najpierw zobaczyłam reklamę w gazetce Lidla, reklamowali krem z orzeszków ziemnych 'Peanua'. Ma to być połączenie masła orzechowego i kremu czekoladowego. Ma, bo nigdy go nie spróbowałam, a wycięta reklama wisiała na lodówce prawie miesiąc.

Natomiast nadszedł wreszcie dzień, w którym połączyłam przepis na domową Nutellę z Jadłonomii (źródło inspiracji numer 2) z inspiracją z lodówki. I tak oto powstał fistaszkowy krem kakaowy. 

Składniki 
100 gr orzechów ziemnych 
1/4 szklanki miodu
2 łyżki kakao
około 10 łyżek mleka owsianego (również domowa robota)

Krok 1
Zacznij od uprażenia orzechów na patelni, jeżeli kupiłaś już prażone to możesz pominąć ten krok. :) 

Krok 2
Orzechy wrzuć do pojemnika, w którym będziesz je blendować. Ja blenduję blenderem ręcznym, kielichowy się do tego nie nadaje. Blenduje aż orzechy zaczną wyglądać jak aksamitna masa (jeżeli nie przestaniesz miksować i pominiesz późniejsze składniki to wyjdzie masło orzechowe). 

Krok 3
Dodaj mleko, miód i kakao. Zacznij od mniejszych ilości mleka i miodu i spróbuj gdy wszystko połączy się w prawie jednolitą masę. Gdy krem jest zbyt gęsty, albo niesłodki, dodaj jeszcze trochę mleka i miodu. 

Krok 4
Przełóż do słoika i przechowuj w lodówce. Nie martw się przechowywaniem, szybko znika :) ale z mojego doświadczenia wydaje mi się, że tydzień to maksymalny czas.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz