wtorek, 16 grudnia 2014

Ku..... frędzle! *** Tassels

Mam już choinkę, pora wymyślić dla niej nowe ozdoby. Obejrzałam kiedyś na youtube jak w łatwy sposób można zrobić frędzle, które mają też inną, mniej kulturalną nazwę :) Tak więc po angielsku nazywają się 'tassels', a po polsku zostańmy przy frędzlach :)

Frędzle są tak przyjemne w tworzeniu, że postanowiłam zrobić coś czego jeszcze nigdy tutaj nie było, czyli krok po kroku uwiecznić proces tworzenia.

Gorąco zachęcam do wykonania takich ozdób, a w komentarzach możecie pochwalić się własnymi :)


Potrzebujemy włóczkę, jakiś sztywny bloczek - u mnie karteczki samoprzylepne - i nożyczki.
Moja włóczka jest czerwona ze złotą nitką.

Zaczynamy owijać bloczek nitką.

Owijamy tyle ile chcemy :)

Potrzebne będą dwa kawałki włóczki, dłuższy na zawieszkę i krótszy by przewiązać frędzel.

Dłuższą nitką lekko związujemy nitki na bloczku.

Przecinamy nitki na dole

Mocno związujemy górę

A krótszą nitką związujemy pozostałe nitki tworząc frędzel.
Ta-dam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz